Az online időpontfoglalás lehetőséget ad a páciensnek, hogy a nap 24 órájában saját magának tudja kiválasztani a számára legmegfelelőbb időpontot a vizsgálatára. Amennyiben a páciensnek nincs internet-elérése (vagy akut esetben soron kívüli időpontért) telefonon tud bejelentkezni, ilyenkor az asszisztens egy egyszerű felületen tudja berögzíteni az általa adott időpontot.
Az orvos a rendszer segítségével átláthatóbban fog tudni dolgozni, mivel előre láthatja kik az adott rendelési napra érkező páciensei, és ha szükséges előre fel tud készülni azok előzményeiből.
A foglalási rendszer használatával növekedni fog a páciensek elégedettsége, mert tudják nem egy előre kiszámíthatatlan sort kell végig várniuk, hanem elég a lefoglalt időpontra megérkezniük, és akár negyed órán belül távozhatnak is.
Generációkra visszanyúló paradoxon, hogy a betegek a fertőzéseket gyakran éppen a rendelőben várakozva adják át egymásnak. A foglalási rendszer használatával megszüntethető a tömeg a rendelőben, így az esetleg várakozásra kényszerülő páciensek is türelmesebbek lesznek, és az orvos is nyugodtabb körülmények között tud dolgozni, zavartalanul tud a pácienseire koncentrálni.
A foglalási rendszer számos különleges (leggyakrabban a háziorvosoknál felmerülő) helyzetre is fel van készítve. pl.:
-
- páros/páratlan héten eltérő rendelési idő
- a rendelés egy részére meghatározhat az általánostól eltérő hosszúságú vizsgálati időt (ha pl. injekciózásra, receptírásra lehet bejelentkezni).